Coördinatoren
De Tweemaster heeft diverse coördinatoren. Iedere coördinator draagt zijn of haar zorg en verantwoordelijkheid voor een duidelijk en compleet onderwijsaanbod. Hieronder kunt u zien welke coördinatoren met hun taak of taken op school werkzaam zijn.
Teamleiders
De teamleiders zetten zich in om de kwaliteit van het onderwijs te bewaken en waar nodig te verbeteren. De doorgaande lijn handhaven en verbeteren is een belangrijke leidraad. Er zijn twee groepsleerkrachten die de taak van teamleider vervullen. Meinke van Ooijen en Kim Stelma. Zij bewaken de jaarplanning en uitvoering van de onderwijskundige zaken, inhoudelijk en praktisch. Ook regelen zij de aanmeldingen van nieuwe leerlingen. Per week zijn ze een dag ambulant.
ICT Coördinator & Privacy Officer
ICT heeft in de loop der jaren een belangrijke plaats ingenomen in ons onderwijs. De Tweemaster heeft in het team als ICT-coördinator Robert Hoogduin. Naast de lesgevende taken heeft de ICT-coördinator de zorg voor sturing van de ICT. Daarbinnen valt niet alleen het technische aspect van ICT maar vooral ook het maken van beleid, ondersteunen van de leerkrachten en implementeren van nieuwe ICT-onderdelen. De ICT-coördinator werkt samen met de ICT-werkgroep. Daarnaast heeft hij regelmatig contact met de bovenschoolse organisatie.
Als Privacy Officer draagt Robert Hoogduin zorg voor het uitvoeren en naleven van de AVG-bepalingen welke in mei 2018 van kracht zijn gegaan.
Contactpersonen
Op De Tweemaster zijn twee contactpersonen. Zij kunnen door zowel ouders als kinderen worden benaderd als er gevoelige zaken zoals seksuele intimidatie, seksuele handelingen, agressie, verwaarlozing, pesten en dergelijke spelen. De contactpersonen kunnen advies geven en/of verwijzen naar de externe vertrouwenspersoon en/of de klachtencommissie. De contactpersonen van De Tweemaster zijn Robert Hoogduin en Dick den Hollander. Zij zijn via SchouderCom, mail en persoonlijk op school te bereiken.
Coördinator Wetenschap & Techniek, ICT Coördinator en Coördinator VVTO (Engels)
Op De Tweemaster willen wij de kinderen voorbereiden op de maatschappij waarin ze straks als volwassenen gaan functioneren. Deze maatschappij is de afgelopen tijd flink veranderd door alle technologie en wetenschap van de laatste tijd. Wij bieden de kinderen de mogelijkheid om zelf te onderzoeken en ontdekken hoe de wereld om hen heen in elkaar steekt. Daarbij dagen we de kinderen uit om zelf te onderzoeken. Hierdoor leren de kinderen Future Skills (21th Century Skills). https://www.kennisnet.nl/artikel/6648/alles-wat-u-moet-weten-over-21e-eeuwse-vaardigheden/
De coördinator Wetenschap en Techniek zorgt ervoor dat de leerkrachten voldoende mogelijkheden, lessen en materialen hebben om de kinderen uit te dagen. Zij weet ook waar de leerkrachten lessen kunnen vinden voor de verschillende onderwerpen.
Erika van Rooij
Coördinator VVTO (Engels)
Onze twee VVTO-coördinatoren (Vroeg Vreemde Talen Onderwijs) begeleiden en ondersteunen de teamleden van groep 1 t/m 8 op het gebied van de Engelse lessen. In de bovenbouw worden naast de reguliere Engelse lessen ook CLIL-lessen (Content and Language Integrated Learning) gegeven. Deze lessen hebben zowel een onderwerp-inhoudelijk als taalkundig doel. De leerkrachten worden hierbij geholpen door de coördinatoren.
De VVTO-coördinatoren hebben een opleiding CLIL-coach gedaan, waardoor ze de leerkrachten goed kunnen begeleiden.
Judith van der Bijl
Gedragsspecialist & Aandachtsfunctionaris
De gedragsspecialist gaat doelgericht om met gedragsproblematieken in de school van groep 1 t/m 8. Zij staat de groepsleerkrachten met raad en daad terzijde bij gedragsproblematieken en kan eventueel zelf een specifieker probleem van hen ter hand nemen. De specialist gedrag zorgt voor deskundige, direct oproepbare ondersteuning en draagt tevens in preventieve zin bij aan de sociaal-emotionele vorming van de leerlingen in de school.
Als aandachtsfunctionaris beschikt Mariëlle over de nodige vaardigheden en kennis om een zorgproces in geval van huiselijk geweld of kindermishandeling op een juiste manier volgens de Wet Meldcode te begeleiden en af te handelen.
Coördinator Excellentie
De Tweemaster vindt dat ook leerlingen die meer- en of hoogbegaafd zijn speciale aandacht behoeven om een doorgaande lijn te kunnen doormaken in hun ontwikkeling. Deze speciale aandacht wordt gegeven zoals beschreven in het beleid voor meer- of hoogbegaafde leerlingen van de Tweemaster. De coördinator excellentie stemt het aanbod af op de behoeften en competenties van de leerling, in samenspraak met de ouders en de eigen leerkracht. De coördinator is ook verantwoordelijk voor de Plusklas.