Coördinatoren
De Tweemaster heeft diverse coördinatoren. Iedere coördinator draagt zijn of haar zorg en verantwoordelijkheid voor een duidelijk en compleet onderwijsaanbod. Hieronder kunt u zien welke coördinatoren met hun taak of taken op school werkzaam zijn.
Meinke van Ooijen & Kim Stelma
Teamleiders
De teamleiders zetten zich in om de kwaliteit van het onderwijs te bewaken en waar nodig te verbeteren. De doorgaande lijn handhaven en verbeteren is een belangrijke leidraad. Er zijn twee groepsleerkrachten die de taak van teamleider vervullen. Meinke van Ooijen en Kim Stelma. Zij bewaken de jaarplanning en uitvoering van de onderwijskundige zaken, inhoudelijk en praktisch. Ook regelen zij de aanmeldingen van nieuwe leerlingen. Per week zijn ze een dag ambulant.
Robert Hoogduin
ICT Coördinator & Privacy Officer
ICT is niet meer weg te denken in het onderwijs. De Tweemaster heeft in het team als ICT-coördinator Robert Hoogduin. Naast de lesgevende taken heeft de ICT-coördinator de zorg voor sturing van de ICT. Daarbinnen valt niet alleen het technische aspect van ICT maar vooral het maken en bewaken van beleid, ondersteunen van de leerkrachten, directie en medewerkers en implementeren van nieuwe ICT-onderdelen. De ICT-coördinator werkt samen met de ICT-werkgroep en de Digitale Gemeenschap, het samenwerkingsverband tussen alle ICT-coördinatoren van het Po en VO onder de stichting SCOL.. Daarnaast heeft hij regelmatig contact met de bovenschoolse organisatie en het Netwerk IBP. Als Privacy Officer draagt Robert Hoogduin zorg voor het uitvoeren en naleven van de AVG-bepalingen welke in mei 2018 van kracht zijn gegaan.
Robert Hoogduin & Dick den Hollander
Contactpersonen
Op De Tweemaster zijn twee contactpersonen. Zij kunnen door zowel ouders als kinderen worden benaderd als er gevoelige zaken zoals seksuele intimidatie, seksuele handelingen, agressie, verwaarlozing, pesten en dergelijke spelen. De contactpersonen kunnen advies geven en/of verwijzen naar de externe vertrouwenspersoon en/of de klachtencommissie. De contactpersonen van De Tweemaster zijn Robert Hoogduin en Dick den Hollander. Zij zijn via SchouderCom, mail en persoonlijk op school te bereiken.
Erika van Rooij
Coördinator Wetenschap & Techniek, ICT-er en Coördinator VVTO (Engels)
Op De Tweemaster willen wij de kinderen voorbereiden op de maatschappij waarin ze straks als volwassenen gaan functioneren. De coördinator Wetenschap en Techniek zorgt ervoor dat de leerkrachten voldoende mogelijkheden, lessen en materialen hebben om de kinderen uit te dagen. Als coördinator VVTO (Vroeg Vreemde Talen Onderwijs) begeleidt en ondersteunt Erika van Rooij de teamleden met de Engelse lessen. In de bovenbouw worden naast de reguliere Engelse lessen ook CLIL-lessen (Content and Language Integrated Learning) gegeven. De VVTO-coördinator is een speciaal getrainde CLIL-coach.
Mariëlle Duurkoop
Gedragsspecialist & Aandachtsfunctionaris
De gedragsspecialist gaat doelgericht om met gedragsproblematieken in de school van groep 1 t/m 8. Zij staat de groepsleerkrachten met raad en daad terzijde bij gedragsproblematieken en kan eventueel zelf een specifieker probleem van hen ter hand nemen. De specialist gedrag zorgt voor deskundige, direct oproepbare ondersteuning en draagt tevens in preventieve zin bij aan de sociaal-emotionele vorming van de leerlingen in de school. Als aandachtsfunctionaris beschikt Mariëlle over de nodige vaardigheden en kennis om een zorgproces in geval van huiselijk geweld of kindermishandeling op een juiste manier volgens de Wet Meldcode te begeleiden en af te handelen.
Sylvia van der Meer
Coördinator Excellentie
De Tweemaster vindt dat ook leerlingen die meer- en of hoogbegaafd zijn speciale aandacht behoeven om een doorgaande lijn te kunnen doormaken in hun ontwikkeling. Deze speciale aandacht wordt gegeven zoals beschreven in het beleid voor meer- of hoogbegaafde leerlingen van de Tweemaster. De coördinator excellentie stemt het aanbod af op de behoeften en competenties van de leerling, in samenspraak met de ouders en de eigen leerkracht. De coördinator is ook verantwoordelijk voor de Plusklas.
Wendy Star
Coördinator Da Vinci
Op onze wereld is alles verbonden met elkaar. Aardrijkskunde, geschiedenis, natuur, biologie (de wereldoriëntatie-vakken) zijn in de methode da Vinci ook verbonden met elkaar. Op de Tweemaster maken we van groep 4 t/m 8 gebruik van deze methode. In de middenbouw zijn er 4 thema’s per jaar en in de bovenbouw 3 thema’s per jaar. Via Da Vinci leren de kinderen vanuit nieuwsgierigheid en verwondering te kijken naar de wereld en hun eigen plek daarin. Ze leren snel verbanden te zien: alles heeft te maken met al het andere. Wendy zorgt voor de benodigde materialen voor de verschillende onderwerpen en kijkt waar de collega’s mogelijk hulp bij nodig hebben. Collega’s kunnen ook bij Wendy aankloppen voor hulp.
Pauline Olthof
Coördinator Lezen
Lezen is belangrijk in onze maatschappij. Om te zorgen dat de kinderen op De Tweemaster de juiste leesbegeleiding krijgen is er een leescoördinator.